maandag 18 augustus 2014

Daglicht, Nachtlicht # 1


EX VOTO
Catalogue raisonné van de ex voto’s van A.K. (1914-2010)
Inv.nr.
DVVJ_AK11_001-003
BEELD voorzijde


BEELD gegevens




gesigneerd: nee
datum: ongedateerd
techniek: gemengde techniek
drager: hout
formaat:
BEELD achterzijde

 x
TEKST achterzijde
Daglicht, Nachtlicht
TEKST gegevens
blauwe balpen en kleurpotlood


Inv.nr.
DVVJ_AK11_001-003
Correspondentie
DVVJ_AK11_001-003
JH
Dag Rinke,
Serie 8 moet ik helaas even laten liggen; ik krijg het niet goed met de belichting, wat ik ook probeer. Jij bent goed in Photoshop toch? Misschien kun jij eens kijken of je de glimmers er uit kunt halen? Je hebt de originelen er helaas niet bij, maar het controleren van de afbeeldingen met de originelen er meteen naast doen we t.z.t. wel. In de bijlage even vlug een kiekje van een merkwaardige reeks lange plankjes met studies lijkt het wel, van dag en nacht, van kleur en het wegvallen van kleur in de schemering. Ik vind ze niet per se mooi, maar jij kijkt daar misschien heel anders tegenaan.
Groet Jozef.
RN
Dag Jozef,
Wow, mij lijkt deze serie juist heel mooi! Maar dat komt misschien ook omdat ik wel van moderne geometrisch-abstracte schilderkunst houd en jij helemaal niet. Of vergist ik me?
Groet Rinke
NB Ik zal kijken of ik de glimmers uit serie 8 kan halen. Maar je zei het zelf al, zonder de originelen is het een natuurlijk nattevingerwerk.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten