maandag 12 januari 2015

Stellar Classification # 1




Stellar Classification 
Series 7 # 1
2006 

AK7_001
mixed media on wood
11,5 x 25 cm





EX VOTO
Catalogue raisonné van de ex voto’s van A.K. (1914-2010)
Inv.nr.
DVVJ_AK7_001 
BEELD voorzijde
BEELD gegevens




gesigneerd: ja
datum: januari 2006
techniek: gemengde techniek
drager: hout
formaat: 11,5 x 25 cm
BEELD achterzijde

 x
TEKST achterzijde

TEKST gegevens
grafietpotlood


Inv.nr.
DVVJ_AK7_001
Correspondentie
DVVJ_AK7_001
JH
Beste Rinke,
Sorry dat ik je gisteren stoorde tijdens wandeling met vrouw en hond. Ik had eerst naar jullie thuis gebeld, maar daar nam niemand op en toen meende ik er goed aan te doen je mobiel te proberen. 

Ja, ik was toch weer even zwaar de klos. Jij zegt dat ik niet teveel moet aanhalen. Maar zelf weet ik niet goed of dat komt omdat ik inderdaad teveel aanhaal of dat het soms gewoon komt... Als ik niks doe, wordt het ook niet aanstonds beter. Dat heb ik natuurlijk ook al eens uitgeprobeerd. Je weet wel:  mindfullness-achtige dingen en enge zen-sessies waarin iedereen gaat zitten gapen uit zijn gat. Heel onappetijtelijk allemaal.  Moet men zo geconfronteerd worden met de uitlaatgassen van een ander? Nou ja, laat maar.

Serie 8 heb ik even laten liggen alsmede serie 7. Weet je, ik kan het natuurlijk allemaal veel wetenschappelijker aanpakken, maar dat is toch, ondanks mijn eigen achtergrond, eigenlijk mijn ding helemaal niet.  Ik vind het veel prettiger om van de ene stapel paneeltjes naar de ander te hobbelen, dingen soms te laten voor wat ze waard zijn en iets anders leuks te gaan bekijken. Ik zou nooit, als Carter, het geduld hebben om dat graf van Toetanchamon zo oeverloos geduldig en migraine-achtig nauwkeurig te ontleden.

Onder een stapel boeken over het heelal, kwam ik een hele serie paneeltjes tegen die volgens mij gaan over het spectrum van de sterren. Ik heb de pagina’s uit de boeken erop nageslagen waar A. papiertjes tussen had geschoven, anders zou ik het niet zo gauw hebben geweten.Wat de Heilige Maagd Maria van doen heeft met het classificeren van sterren zou ik niet weten, maar daar komen we vroeg of laat vast wel achter.
Voor nu een groet,
Jozef

NB Had jij niet ergens in het westen van het land een tentoonstelling? Sorry, ik gooide je digitale uitnodiging bijna ongelezen weg. Mijn computer en hoofd raken anders te vol.
RN
Ha Jozef,
Even snel,  ben erg druk. Over sterrenstelsels weet ik wel een en ander. Ik mail je wel wat linkjes.  Ben wel benieuwd naar deze serie. Stuur je wat meer plaatjes? Dan kijk ik ernaar.
Groet Rinke









Geen opmerkingen:

Een reactie posten