zaterdag 17 januari 2015

Stellar Classification # 2






Stellar Classification 
Series 7 # 2
2006 

AK7_002
mixed media on mdf
15 x 78 cm





EX VOTO
Catalogue raisonné van de ex voto’s van A.K. (1914-2010)
Inv.nr.
DVVJ_AK7_002 
BEELD voorzijde


BEELD gegevens




gesigneerd: ja
datum: : januari 2006
techniek: gemengde techniek
drager: mdf
formaat: 15 x 78 cm
BEELD achterzijde

 x
TEKST achterzijde
Stellar Classification
TEKST gegevens
x


Inv.nr.
DVVJ_AK7_002
Correspondentie

JH
Dag Rinke,
Kijk even naar dit ding. Het is geschilderd op mdf en bijzonder langgerekt. Het meet 15 bij 78 cm en is dus iets meer dan 7 keer zo lang als het breed is.  Je ziet niet 1 maar 2 gekroonde madonna’s, hetgeen ik nog wel enigszins kan volgen. Maar die getallen? Ze intrigeren me enorm,  maar ik bak er niks van. Heb jij enig idee wat voor reeksen dat zijn? Jij bent ook geen groot wiskundige, meen ik ooit opgetekend te hebben uit je eigen mond, maar misschien ken je die reeksen uit de astronomie?
Groet Jozef
RN
Dag Jozef,
Dank voor het sturen van dit paneel. Het is inderdaad een heel apart ding. Wat al die getallen betekenen, weet ik ook niet; zo uit het hoofd kan ik er ook niks mee. Ik zal erover nadenken.

Maat laat ik eerst zeggen dat ik er niet bijster vrolijk van werd dat je zonder dat ik dat wist ingezonden brieven bent gaan plaatsen op de blog. Ik vind het prima dat jij nu ook zelf kunt inloggen, maar overleg alsjeblieft steeds even over dit soort dingen. Want vooral die ingezonden brief van Geert van der K. slaat natuurlijk nergens op. Vind jij het werkelijk nodig om zo open te zijn, zo genereus dat je zo'n akelige brief plaatst? Je geeft lieden een podium die dat ze niet verdienen. Dat Geert jou niet wetenschappelijk vindt,  kan ik wel volgen, dat hij mij geen goed kunstenaar vindt kan ik ook nog velen, maar dat hij mij ervan verdenkt dat ik alles alleen maar kan lezen met een christelijke bril op is totale onzin. Hij mag zich eens in mijn werk gaan verdiepen. Wat misschien wel kan is dat we zo’n brief plaatsten, maar  van ons commentaar voorzien. Dat lijkt me dan toch ook gewoon mogen?
Groet Rinke






Geen opmerkingen:

Een reactie posten